Mūsu vēsture
Laba remontdarbu organizācija, šoferu un remontstrādnieku profesionalitāte parādījās automašīnu nobraukuma līdz kapitālam remontam resursa paaugstināšanā. 80. gados gandrīz 30 AK-9 šoferi ar vienu automašīnu nobrauca 1 miljonu kilometru bez kapitālā remonta, bet autobusa vadītājs Gunārs Ludriks 1981. gadā uzstādīja savdabīgu Ginesa rekordu – pirmais visā toreizējā savienībā ar LAZ markas autobusu nobrauca 2 miljonus kilometru bez kapitālā remonta.
Ienākot ekspluatācijā sarežģītākai tehnikai, nepārtraukti cēlās arī strādājošo kvalifikācijas līmenis. 1984. gadā no 1600 strādājošiem 680 bija ar speciālo vidējo vai vidējo izglītību, 43 ar augstāko vai nepabeigto augstāko izglītību. Augstskolās un tehnikumos ar uzņēmuma stipendijām 80. tajos gados pastāvīgi studēja 10 studentu.
Pieaugot pieprasījumam pēc kravu un pasažieru pārvadājumiem Limbažu rajonā, 1972. gadā izveido ATU-9 Ainažu filiāli (priekšnieks J.Tazāns)
Ar 1974.gada 1.aprīli Cēsu ATU-9 pievienojot divas Ogres ATU 37 filiāles Siguldā un Saulkrastos, ATU-9 tiek reorganizēts par Cēsu Autokombinātu Nr.9 (AK-9). Salīdzinot ar 1964. gadu, kopējais pārvadājumu apjoms bija pieaudzis 3,5 reizes, tai skaitā kravu apgrozījums –2,6 reizes, pasažieru apjoms –4,3 reizes, pasažieru apgrozījums –3,4 reizes.
1960. gada janvārī ATK-9 bija 245 automašīnas, tai skaitā, kravas komercmašīnas 201, autobusi 29, vieglie taksometri 2, saimnieciskās automašīnas 8. Strādājošo skaits 493. Sakarā ar Limbažu administratīvā rajona teritorijas iekļaušanu Valmieras rajona sastāvā ar 1963. gada 1. janvāri Limbažu filiāle
1954. gada 2. aprīlī toreizējais autotransporta ministrs Eduards Liberts paraksta divas pavēles: Nr. 244 ,,Par Cēsu 9. autotransporta kantora (ATK-9) izveidošanu” un Nr. 245 ,,Par Valkas ATK-2 izformēšanu”. Pirms tam ir Cēsu pilsētas DDP IK 1954.gada 8. marta lēmums Nr. 31, ar kuru komunālās saimniecības nodaļa ATK rīcībā nodod 3 zemes gabalus A. Kronvalda ielā 27 (kantora ēkas būvei), 29 a (dzīvojamo ēku celtniecībai)