PASAŽIERU IEVĒRĪBAI!
Sakarā ar jaunu kases sistēmu ieviešanu autobusos iespējami pārtraukumi bezskaidras naudas darījumu apstrādē.
Lūdzam pasažierus nodrošināties ar iespēju par braucienu norēķināties ar skaidru naudu!
Atvainojamies par sagādātajām neērtībām!
AS “CATA”
17.08.2023.
Attēlu PDF formātā var apskatīt spiežot ŠEIT!
AS “CATA” aicina klientus rēķināties ar iespējamiem, no pārvadātāja un autobusa vadītāja neatkarīgiem, ārkārtas pārtraukumiem norēķinu karšu darījumu apstrādē, kas var būt saistīti ar mobilā interneta pārklājumu, traucējumiem banku norēķinu sistēmā vai citiem tehniskiem iemesliem.
Lūdzam pasažierus vienmēr nodrošināties ar iespēju autobusos par braucienu norēķināties skaidrā naudā!
Iegūsti D kategoriju Autoskolā "Einšteins" BEZ MAKSAS un garantētas darba iespējas vienā no vadošajiem transporta uzņēmumiem Latvijā- akciju sabiedrībā CATA! 🚌
✅ Ja Tev pamatā ir iegūta C kategorija, tad droši izmanto iespēju pieteikties apmaksātiem D kategorijas kursiem un darbam AS "CATA".
✅ Ja vēlies iegūt kādu citu kategoriju, Autoskola "Einšteins" nodrošina teorētisko un praktisko apmācību visā Latvijā - A, B, BE, C, CE, D kategorijām un Periodiskajai apmācībai 95.kods.
Uzzini vairāk par apmācībām un apmaksātiem D kategorijas kursiem ŠEIT: 👉 https://einsteins.lv/lv/jaunumi/apmaksata-d-kategorija
Saite uz rakstu Autoskolas Einšteins mājaslapā: https://einsteins.lv/lv/jaunumi/apmaksata-d-kategorija
Sakarā ar uzlabojumiem interneta nodrošinātāja sistēmās lūdzam pasažierus vienmēr nodrošināties ar iespēju autobusos par braucienu norēķināties skaidrā naudā! Lai paaugstinātu sniegto pakalpojumu kvalitāti un norēķinu ērtības autobusu pasažieriem, AS ”CATA” ar 2017.gada 1.novembri ir ieviesusi mūsdienīgu un drošu klientu servisu - iespēju pasažieriem AS “CATA” autobusos par biļešu iegādi veikt maksājumus izmantojot jebkuras bankas norēķinu kartes, t.sk. bezkontakta tehnoloģijas. Bezskaidras naudas norēķinu bankas terminālu uzstādīšana AS “CATA” autobusos pakāpeniski tika uzsākta 2017.gada septembra mēnesī. Maksa par braucienu un bagāžas pārvadāšanu, maksājot ar bankas norēķinu karti, ir tāda pati kā norēķinoties ar skaidru naudu. Bezskaidras naudas norēķini autobusā pasažieriem ir ērtāki, kā arī tie būtiski atvieglo autobusu vadītāju darbu. Šobrīd bezskaidras naudas norēķini tiek nodrošināti AS “CATA” reģionālās nozīmes maršrutu autobusos (izņemot Cēsu pilsētas un Cēsis - Priekuļi autobusus). Lai autobusā par biļeti un bagāžas pārvadāšanu norēķinātos ar bankas karti, līdzīgi kā par pirkumu veikalā vai jebkuru citu pakalpojumu, pasažierim bankas terminālī jāievada savas norēķinu kartes PIN kods. Savukārt pasažieri, kuriem ir bezkontakta norēķinu karte, autobusā biļeti var apmaksāt, to pietuvinot pie bankas termināla ekrāna, bez PIN koda ievadīšanas. AS “CATA” aicina klientus rēķināties ar iespējamiem, no pārvadātāja un autobusa vadītāja neatkarīgiem, ārkārtas pārtraukumiem norēķinu karšu darījumu apstrādē, kas var būt saistīti ar mobilā interneta pārklājumu, traucējumiem banku norēķinu sistēmā vai citiem tehniskiem iemesliem. Lūdzam pasažierus vienmēr nodrošināties ar iespēju autobusos par braucienu norēķināties skaidrā naudā! Atgādinām, ka biļetes bezskaidrā naudā iespējams iegādāties arī izmantojot “Mobilly” aplikāciju vai mājas lapā mobilly.lv. |
No 25.janvāra, sabiedriskajā transportā izmantojamas tikai medicīniskās maskas vai respiratori bez vārsta.
No 17.01.2022. reģionālās nozīmes maršrutos Rīgas pilsētā tiek iekļautas jaunas pieturas un mainīti pieturu nosaukumi, līdz ar to līdz šim iegādātās abonementa kartes, kuras ietver pieturas Rīgas pilsētā var nestrādāt.
Šobrīd attālināti veiktas izmaiņas abonementa kartēs maršrutos Vangaži-Rīga un Garkalne-Rīga.
Abonementa kartes darbības kļūdu gadījumā lūdzam sazināties darba laikā telefoniski: 64123541 vai rakstīt e-pastu: IT@cata.lv
Atvainojamies par sagādātajām neērtībām!
AS “CATA”
20.01.2022.
Detalizēta informācija par sejas masku lietošanu sabiedriskajā transportā atrodama,
apmeklējot Veselības ministrijas mājaslapu:
www.vm.gov.lv
AUTOOSTAS BIĻEŠU KASES DARBA LAIKS
AUTOOSTAS BIĻEŠU KASĒ IESPĒJAMS:
- iegādāties braukšanas biļeti jebkuram iekšzemes autobusu maršrutam;
- biļetes iegādāties iepriekšpārdošanā;
- iegādāties braukšanas biļetes turp un atpakaļceļam;
- iegādāties elektroniskās abonementa kartes/ abonementus.
Pildot valdības lēmumu un rūpējoties par mākslinieku un skatītāju veselību , CATA Kultūras Nams no 13. marta līdz 14. aprīlim pārtrauc pasākumu norisi. Plānotā izrāde un koncerti tiek pārcelti uz vēlāku laiku.
Izrāžu apvienības „Panna” 14. martā plānotā stand up komēdija „Sieviete kā konfekte„ uz 16. maiju
- martā plānotais grupas „Līvi” koncerts uz 17. oktobri
- martā plānotais Humora šovs „50 smieklīgā nokrāsas” uz 13. septembri
- martā plānotā bērnu izrāde Dzeltenā zemūdene” uz 6. maiju
- martā plānotais Rikardiona Jubilejas koncerts un balle uz 8. maiju
- aprīlī plānotā „ Andele- Mandele” uz 2. maiju
Lūdzam būt saprotošiem un sekot līdz aktuālai informācijai!
Iegādātās biļetes būs derīgas uz pārcelto datumu.
Naudas atgriešana par biļetēm netiks veikta līdz būs skaidrība par pasākuma norisi.
Informācija būs pieejama www.cata.lv
E pasts: ina.ozola@cata.lv
Tel. +371 29204662
Autotransporta direkcija atgādina, ka no šā gada 1. janvāra, lai saņemtu atlaidi reģionālajā sabiedriskajā transportā, personalizēta 3+ Ģimenes karte ir vajadzīga katram daudzbērnu ģimenes loceklim.
Lai daudzbērnu ģimenes varētu saņemt atlaidi, braucot reģionālo maršrutu autobusos vai vilcienos, turpmāk katram ģimenes loceklim kopā ar pasi, personas apliecību (ID karti) vai skolēna / studenta apliecību (līdz 24 gadu vecumam) būs jāuzrāda arī sava personalizētā 3+ Ģimenes karte. Līdz pagājušā gada beigām skolēni un studenti līdz 24 gadu vecumam varēja uzrādīt arī vecāku karti, ja tās otrā pusē bija norādīts bērna vārds un uzvārds. Minētajiem dokumentiem jābūt līdzi gan biļetes iegādes brīdī, gan arī visa brauciena laikā.
Skolēni un studenti līdz 24 gadu vecumam, uzrādot 3+ Ģimenes karti, var saņemt atlaidi 90% apmērā no vienas biļetes cenas, bet vecāki – atlaidi 50% apmērā. Tāpat daudzbērnu ģimenes var iegādāties abonementa biļeti, saņemot atlaidi 40% apmērā.
4. maijā, 11. un 18. novembrī daudzbērnu ģimenes locekļi reģionālā sabiedriskā transporta pakalpojumus var izmantot bez maksas.
Par valsts SIA Autotransporta direkcija
Autotransporta direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā. Regulāri veicot sabiedriskā transporta finanšu analīzi un auditu, direkcija nodrošina vienotu, nepārtrauktu un pieejamu sabiedriskā transporta sistēmu visā valstī. Autotransporta direkcijas uzdevums ir īstenot virkni pasākumu kompleksu, lai Latvijas autopārvadātājiem tiktu nodrošināta likumīga iespēja veikt pārvadājumus Latvijas teritorijā un ārpus tās.
2019. gada 6. decembrī, Sabiedriskā transporta padome lēma, ka no 2020. gada 15. janvāra reģionālo maršrutu autobusos biļetes cena pieaugs par 10 centiem, bet vilcienos – par 10 vai 20 centiem (atkarībā no reģiona). Vienlaikus braucieniem vilcienos tiks palielināts atlaižu klāsts, tajā skaitā kļūs lētākas internetā iegādātās biļetes.
Pēdējo gadu laikā ir pieaugušas ar sabiedriskā transporta nodrošināšanu saistītās izmaksas un līdz ar to arī nepieciešamais valsts budžeta finansējums, bet reģionālo maršrutu tarifi nav palielinājušies kopš 2012. gada un šobrīd tie neatbilst reālajai tirgus situācijai. Pasažieru pārvadājumu ar autobusiem izmaksas šajā laika posmā ir pieaugušas par aptuveni 14%, bet ar vilcieniem – par 30%. 2012. gadā ieņēmumi no biļetēm spēja nosegt 57% no pārvadātāju izmaksām, savukārt pērn ieņēmumi no biļetēm veidoja vairs tikai 46%. Tas nozīmē, ka šobrīd vairāk nekā pusi no visām izmaksām, kas rodas, nodrošinot sabiedriskā transporta pakalpojumus reģionālajos maršrutos, sedz valsts.
Gan starppilsētu, gan vietējās nozīmes maršrutos maksa par braucienu autobusā pieaugs par 10 centiem. Savukārt vilciena biļetes cena A un B zonas robežā palielināsies par 10 centiem, bet, braucot tālākos posmos, tā pieaugs par 20 centiem. Šāds lēmums pieņemts, pamatojoties uz būtisko atšķirību starp autobusa un vilciena biļetes cenām.
“Pēdējos gados esam strādājuši pie maršrutu tīkla pārskatīšanas, būtiski pastiprinājuši kontroli autobusos, veikuši dažādus pasākumus pasažieru piesaistīšanai, samazinot autobusu parka vidējo vecumu, paātrinot reisu izpildes laiku, uzlabojot maršrutu plānošanu interneta vidē, ieviešot abonementa biļetes un bezskaidras naudas norēķinus. Tomēr šo gadu laikā ir pieaugusi degvielas cena un dažādas ar transportlīdzekļu uzturēšanu un apkopi saistītās izmaksas, ir palielināts atalgojums autobusa vadītājiem, tāpēc ar veiktajiem pasākumiem nepietiek, lai uzturētu reģionālo maršrutu tīklu līdzvērtīgā apjomā, kā tas ir šobrīd. Turklāt no nākamā gada gaidāms akcīzes nodokļa likmes palielinājums degvielai, kas attiecīgi palielinās izmaksas vēl vairāk,” uzsver Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.
Pasažieriem joprojām būs iespēja iegādāties abonementa biļeti, tādējādi maksājot par braucienu lētāk. Abonementa biļetes braucieniem autobusos arī turpmāk nodrošinās atlaidi 10%, 15% vai 20% apmērā, bet vilcienā atlaides apmērs var sasniegt pat 46%. Iedzīvotājiem, kuri abonementa biļeti iegādāsies pirms 15. janvāra, tiks nodrošināta iespēja to izmantot līdz derīguma termiņa beigām.
Izraksts no www.atd.lv mājas lapas
biļešu kases darba laiks:
Pārtraukumi: 08.00 – 08.30 un 12.30 – 13.30
Turpmāk AS “CATA” abonementu izmantošanas termiņš būs 60 dienas. Vairāk par abonementiem lasīt šeit!
2019.gada jūnijā akciju sabiedrībā “CATA” norisinājās kvalitātes pārvaldības sistēmas pārsertifikācijas audits. Auditēta tika darbības sfēra - PASAŽIERU REGULĀRIE PĀRVADĀJUMI. Auditu veica starptautiskās auditoru kompānijas “SGS Latvia Ltd” auditori.
Akciju sabiedrība “CATA” kopš 2007.gada jūlija ir apliecinājusi spēju sistemātiski sasniegt sertifikācijas darbības sfēras - PASAŽIERU REGULĀRIE PĀRVADĀJUMI - pakalpojuma atbilstību standarta prasībām, kā arī īstenot organizācijas politiku un mērķus.
Pamatojoties uz audita rezultātiem, kvalitātes pārvaldības sistēma ir novērtēta un atzīta par atbilstošu ISO 9001:2015 standarta prasībām.
Izsniegtais sertifikāts ir spēkā no 2019.gada 18.jūlija līdz 2022.gada 17.jūlijam.
AS “CATA”, bez bāzes uzņēmuma Cēsīs, līdz šim bija sešas struktūrvienības – filiāles: Limbažos no 1959.gada, Ainažos no 1972.gada, Siguldā no 1974.gada, Saulkrastos no 1974.gada, Ērgļos no 1986.gada un Aizkrauklē no 2016.gada. Atbilstoši reorganizācijas - apvienošanas rezultātiem un LR Uzņēmumu reģistra valsts notāra 27.06.2019. lēmumam, SIA “Ogres autobuss” pēc reorganizācijas – pievienošanās AS "CATA" un izslēgšanas no Uzņēmumu reģistra, kļuvusi par AS “CATA” septīto struktūrvienību - filiāli.
AS “CATA” vadība sveic visus SIA “Ogres autobuss” darbiniekus savā kolektīvā un cer uz draudzīga, darbīga, lojāla un saliedēta kolektīva pievienošanos lielajai AS “CATA” darbinieku saimei. Ceram uz kopīgi sasniegtiem, uz attīstību vērstiem mērķiem, augstiem darba rezultātiem un kvalitatīvi sniegtiem pakalpojumiem.
Reorganizācijas – apvienošanas rezultātā AS “CATA” līdzšinējais pamatkapitāls pieauga līdz 1 496 689.60 EUR, ko veido 1 069 064 akcijas ar nominālvērtību 1.40 EUR. Pamatkapitāla palielināšanai tika emitētas akcijas, uz kuru iegūšanu tiesības bija Ogres un Ķeguma novada pašvaldībām un tās tika apmaksātas ar SIA “Ogres autobuss” mantu. Pēc uzņēmumu apvienošanas bilances kopsumma pieauga par 1 milj. 20 tūkst. EUR, apgrozījums 2019.gadā sasniegs 14 milj. 100 tūkst. EUR, nobraukums: 12 milj. 800 tūkst. km gadā un vidējais darbinieku skaits ir pieaudzis līdz 470 darbiniekiem.
AS CATA
05.07.2019.
Atbilstoši Ministru kabineta 2018.gada 27.novembra noteikumiem Nr.748 “Padziļinātās sadarbības programmas darbības noteikumi”, no 2019.gada 1.janvāra ir stājusies spēkā jauna modeļa Padziļinātās sadarbības programma (turpmāk – programma), kas paredz automātisku darbības procesu, t.i., ieviests automātisks nodokļu maksātāju izvērtēšanas un programmā iekļaušanas process.
Atlases kritēriji dalībai programmā ir komersanta saimnieciskās darbības finanšu un nefinanšu rādītāju rezultāts, kas neparedz administratīvo slogu nodokļu maksātājam.
Izvērtējot informāciju, AS “CATA” atbilst iekļaušanai programmas Bronzas līmenī.
Sadarbībai šai programmā VID izraugās uzņēmumus, izvērtējot tos pēc 15 kritērijiem. Tie nosaka, ka uzņēmumam nedrīkst būt VID administrēto nodokļu parādu, uzņēmums un tā vadītājs nav veikuši noziedzīgus nodarījumus tautsaimniecībai un nav pieļāvuši negodprātīgu rīcību finanšu un darba tiesisko attiecību jomā. Bronzas līmeņa dalībniekam jāizpilda arī nosacījums, ka iepriekšējā gadā un izvērtēšanas brīdī uzņēmuma darbinieku mēneša vidējie darba vietā gūtie ienākumi nav mazāki par 80 procentiem no Centrālās statistikas pārvaldes noteiktās vidējās darba samaksas valstī.
Programmas dalībniekus vērtē reizi četros mēnešos.
Ik dienu reģionālo sabiedrisko transportu izmanto vairāk nekā 130 tūkstoši pasažieru. To vidū ir arī tādi, kuri nezināšanas vai vieglprātības dēļ regulāri apdraud savu un citu satiksmes dalībnieku drošību, novērojuši autobusu vadītāji. Atbalstot Valsts policijas informatīvo kampaņu par senioru drošību uz ceļa “Strauja sirds, bet kājas lēnas”, Autotransporta direkcija aicina sabiedriskā transporta pasažierus, īpaši gados vecākos un bērnus pēc izkāpšanas no sabiedriskā transporta ievērot ceļu satiksmes noteikumus.
“Reģionālo autobusu vadītāji ik dienu novēro dažādas bīstamas situācijas uz ceļa, kurās pasažieri rīkojas neapdomīgi. Cilvēki maldās domājot, ka, stāvot uz ceļa aiz vai pirms sabiedriskā transporta, viņi atrodas drošā zonā. Patiesībā tā nav – sabiedriskais transportlīdzeklis ir kā aizsegs, kurā esot, pasažieris kļūst neredzams citiem ceļu satiksmes dalībniekiem. Tāpēc, izkāpjot no autobusa vai arī vilciena, vislabāk ir nogaidīt, līdz tas ir aizbraucis, pārliecināties par citu transportlīdzekļu neesamību un tikai tad šķērsot ceļu,” uzsver Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš, atgādinot arī garāmbraucošajiem transportlīdzekļu vadītājiem vienmēr būt modrākiem, kad pieturā piestājis sabiedriskais transports.
Sabiedriskā transportlīdzekļa izmēri ir lieli, tāpēc, stāvot pieturvietā, tas ierobežo pasažieru iespējas pārredzēt ceļa braucamo daļu un pamanīt tuvojošos automašīnu. Vienlaikus stāvošs autobuss ierobežo arī garām braucošo transportlīdzekļu vadītāju iespējas pamanīt izkāpušos pasažierus un nepieciešamības gadījumā laicīgi nobremzēt. Īpaši riskantas situācijas var rasties miglas, lietus vai snigšanas apstākļos un diennakts tumšajā laikā, kad ir apgrūtināta redzamība. Turklāt diennakts tumšajā laikā un nepietiekamas redzamības apstākļos pasažierus, kuri neizmanto gaismu atstarojošos elementus, pamanīt pieturvietās ir grūtāk, īpaši, ja mugurā ir tumšs apģērbs.
Autotransporta direkcija vērš iedzīvotāju uzmanību uz tipiskākajām situācijām, kurās pasažieri pēc izkāpšanas no autobusa apdraud sevi un citus ceļu satiksmes dalībniekus:
-
izkāpjot no autobusa, pasažieri apiet autobusu no priekšpuses, nostājas tam priekšā un mēģina šķērsot ceļu. Šādās situācijās gājējs ir neredzams tiem transportlīdzekļiem, kas brauc autobusa braukšanas virzienā. Tāpat arī autobusa vadītājs var nepamanīt priekšā stāvošo cilvēku. Turklāt jāpiebilst, ka no šādas pozīcijas gājējs ceļu nepārredz pietiekoši labi, lai varētu pārliecināties par drošību;
-
izkāpjot no autobusa, pasažieri apiet autobusu no aizmugures un mēģina šķērsot braucamo ceļu. Šādās situācijās gājējs ir neredzams tiem transportlīdzekļiem, kas brauc pretējā virzienā. Arī šajā gadījumā šķērsot ceļu ir bīstami, jo tas nav pietiekoši labi pārredzams, lai varētu pārliecināties par drošību;
-
gājējs ir ģērbies tumšās drēbēs un ir bez gaismu atstarojošiem elementiem. Redzamības apstākļus vēl vairāk pasliktina diennakts tumšais laiks un nokrišņi. Ja gājējs ir bez gaismu atstarojošajiem elementiem un ģērbies tumšās drēbēs, viņš ir neredzams, ne tikai esot pieturvietā, bet arī gar ceļa malu, mērojot ceļu uz pieturvietu vai mājup.
Autotransporta direkcija aicina visus sabiedriskā transporta pasažierus būt atbildīgiem un ievērot ceļu satiksmes noteikumus, kā arī nepārvērtēt savas un citu ceļu satiksmes dalībnieku spējas!