Akciju sabiedrība “CATA” iznomā biroja telpas 11.4 m2 un 24.4 m2 platībā, Cēsīs, Jāņa Poruka ielā 8.
Telpu nomas maksa: EUR 5.00 + PVN par m2.
Par 35.00 EUR mēnesī piedāvājam apsargātu autostāvvietu teritorijas pagalmā.
Ēkai ir laba dislokācija, 5. minūšu gājiena attālumā atrodas autoosta, dzelzceļa stacija, ir vieta automašīnu novietošanai, kā arī ēkā darbojas bistro.
Detalizētāku informāciju un par iespēju telpas aplūkots klātienē aicinām zvanīt uz tālruni: 64107808 darba dienās no 8:00 – 17:00.
Informējam, ka no 2019.gada 1.marta AS “CATA ” apkalpotajos reģionālās nozīmes maršrutos noteikts līgumsods:
Saskaņā ar AS “CATA” valdes priekšsēdētāja 29.01.2019. rīkojumu Nr.3 “Par līgumsodu AS „CATA” apkalpotajos reģionālās nozīmes maršrutos”
1. Pamatojoties uz Latvijas Republikas normatīvo aktu prasībām, noslēgtajiem Līgumiem par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu AS „CATA” apkalpotajos reģionālās nozīmes maršrutos un VSIA “Autotransporta direkcija” 07.12.2018. vēstuli Nr.1.15/256 no 2019.gada 1.marta reģionālās nozīmes maršrutos nosaku līgumsodu:
1.1. par sabiedriskā transporta pakalpojumu izmantošanu bez samaksas vai braukšanai derīgas biļetes 25.00 EUR apmērā;
1.2. par sabiedriskā transporta pakalpojumu izmantošanu bez derīgas biļetes, kas apliecina samaksu par bagāžas vai dzīvnieku pārvadāšanu 5.00 EUR apmērā.
Atgādinām, ka pasažierim ir pienākums iegādāto biļeti saglabāt līdz brauciena beigām!
Gādājot par kvalitatīvi sniegtiem sabiedriskā transporta pakalpojumiem reģionālās nozīmes maršrutu tīklā, Autotransporta direkcija aizvadītajā gadā vērsa pastiprinātu uzmanību pasažieru pārvadātāju darbam. 2018. gadā tika veiktas 1844 pārbaudes reģionālo maršrutu autobusos, kas ir par 36% vairāk nekā 2017. gadā, un, salīdzinot ar 2015. gadu, pieaugums ir 175%. Rezultāti liecina, ka palielinoties pārbaužu apjomam, samazinās pārkāpumu skaits un aug pakalpojumu kvalitāte. Vienlaikus Autotransporta direkcija ir noteikusi 10 atbildīgākos pasažieru pārvadātājus.
Reģionālās nozīmes maršrutu tīkls veido 79,5 miljonus kilometru, un to apkalpo 26 uzņēmumi, kas nodrošina sabiedriskā transporta pakalpojumus ar autobusiem. 2018. gadā Autotransporta direkcija veica pārbaudes visos pārvadātāju apkalpotajos maršrutos – tās bija gan plānotās, gan arī, balstoties uz pasažieru sniegto informāciju un sūdzībām, veiktas iepriekš neplānojot. No visām 1844 veiktajām pārbaudēm pārkāpumi tika konstatēti 130 gadījumos jeb 7%. Visbiežākie pārkāpumi saistīti ar neatbilstošas biļetes izsniegšanu vai brauciena biļetes neizsniegšanu vispār, kā arī tika konstatēts, ka atsevišķi pārvadātāji nav uzstādījuši kustības sarakstus pieturvietās vai nevar uzrādīt dokumentus, kuriem brauciena laikā jāatrodas autobusā.
Pārbaužu veikšana ir viens no veidiem, kā Autotransporta direkcija uzrauga sabiedriskā transporta pakalpojumu izpildi. Lai arī braukšanas biļešu tirdzniecības un cita veida pārkāpumi tiek konstatēti regulāri, Autotransporta direkcija novēro sniegto pakalpojumu kvalitātes uzlabošanos un pārvadātāju atbildīgu rīcību, kas mazina pārkāpumu iespējamību turpmāk. Piemēram, videonovērošanas kameru uzstādīšana autobusos, bezskaidras naudas norēķinu sistēmu ieviešana.
Balstoties uz 2018. gadā veikto pārvadātāju pārbaužu rezultātiem un ņemot vērā katra pārvadātāja apkalpotā maršrutu tīkla apjomu, pasažieru iesūtītās sūdzības un uzslavas, Autotransporta direkcija ir noteikusi 10 atbildīgākos pasažieru pārvadātāju uzņēmumus. Jau otro gadu tiek paziņoti tie pārvadātāji, kas rūpīgi un apzinīgi pilda savus darba pienākumus un kuru apkalpotajos maršrutos pārkāpumu nav vai to skaits ir ļoti mazs.
2018. gadā atbildīgākie pasažieru pārvadātāji ir SIA Balvu autotransports, AS CATA, SIA Dobeles autobusu parks, SIA Gulbenes autobuss, SIA Jelgavas autobusu parks, SIA Jēkabpils autobusu parks, AS Nordeka, AS Rēzeknes autobusu parks, Pašvaldības SIA Ventspils reiss un SIA VTU Valmiera. Pasažieru pārvadāšana ir ļoti atbildīgs darbs, kas nozīmē ne tikai profesionāli vadīt autobusu, bet vienlaikus arī godprātīgi veikt autobusa vadītājam uzticētos pienākumus, pārzināt un ievērot daudzas normatīvo aktu prasības un būt laipnam pret pasažieriem. Darbs, kas tiek veikts atbildīgi, ir visu mūsu uzslavas vērts.
Autotransporta direkcija aicina arī iedzīvotājus būt atbildīgiem pasažieriem un, izmantojot sabiedriskā transporta pakalpojumus, vienmēr paņemt biļeti par savu braucienu, kā arī saglabāt to līdz brauciena beigām. Sabiedriskā transporta maršrutu un reisu lietderību un nepieciešamību nosaka pasažieru plūsma, savukārt statistiku par reisa pieprasījumu veido pasažieriem izsniegtais biļešu skaits. Par konstatētiem pārkāpumiem, kas saistīti ar pasažieru pārvadājumiem, aicinām ziņot Autotransporta direkcijai vai attiecīgajam pasažieru pārvadātājam.
Raksts no VSIA Autotransporta direkcijas mājas lapas www.atd.lv
Saskaņā ar šī gada 1. jūnijā Sabiedriskā transporta padomes pieņemto lēmumu no 2019. gada 1. janvāra tiek mainīta minimālā braukšanas maksa atsevišķos reģionālajos vietējās nozīmes autobusos Pierīgas un Rīgas teritorijā, kā arī republikas nozīmes pilsētās un reģionālās attīstības centros. Pierīgas un Rīgas pasažieriem minimālā braukšanas maksa ir noteikta viens eiro. Savukārt republikas nozīmes pilsētās tā būs 70 centi un reģionālās attīstības centros – 60 centi. Braukšanas maksa pārējos vietējās nozīmes maršrutu posmos un reģionālajos starppilsētu maršrutos nemainīsies un paliks līdzšinējā.
Paredzamais minimālais braukšanas maksas pieaugums ir samērā neliels – 10 līdz 20 centi. Atbilstoši Sabiedriskā transporta padomes lēmumam minimālā maksa braucieniem reģionālās vietējās nozīmes autobusos uz/no pieturvietām Rīgā būs viens eiro līdzšinējo 80 centu vietā. Minimālā braukšanas maksa uz/no pieturvietām republikas nozīmes pilsētās Daugavpilī, Jēkabpilī, Jelgavā, Jūrmalā, Liepājā, Rēzeknē, Valmierā un Ventspilī noteikta 70 centi līdzšinējo 60 centu vietā. Attīstības centru (Aizkraukle, Alūksne, Balvi, Bauska, Cēsis, Dobele, Gulbene, Krāslava, Kuldīga, Limbaži, Līvāni, Ludza, Madona, Ogre, Preiļi, Saldus, Sigulda, Smiltene, Talsi, Tukums, Valka) pieturvietās minimālā braukšanas maksa būs 60 centi līdzšinējo 50 un 55 centu vietā.
Piemēram, šobrīd biļete braucienam reģionālās nozīmes autobusos un mikroautobusos no Ulbrokas Stopiņu novadā līdz Rīgai maksā 80 centus, no Baložiem Ķekavas novadā līdz Rīgai maksā 85 centus, savukārt no 2019. gada 1. janvāra brauciena biļete maksās vienu eiro. Pasažierus, kuri jau šobrīd par biļeti braucienam uz vai no Rīgas maksā vienu eiro un vairāk, gaidāmās izmaiņas neskars. Analoģiski nosacījumi ir arī republikas nozīmes pilsētās un attīstības centros. Ja šobrīd brauciens uz vai no republikas nozīmes pilsētas maksā 70 centus vai vairāk, arī pēc jaunā gada braukšanas maksa saglabāsies nemainīga. Savukārt pasažieri, kuri maksā par braucienu 60 centus, piemēram, braucot no Valmieras uz Kocēniem, no 2019. gada 1. janvāra maksās 70 centus. Tāpat arī attīstības centru teritorijās – ja šobrīd brauciens reģionālajā autobusā uz vai no attīstības centra maksā 60 centus un vairāk, tad arī turpmāk maksa saglabāsies līdzšinējā, bet pasažieri, kuri par braucienu šobrīd maksā 50 vai 55 centus, piemēram, mērojot ceļu no Kuldīgas uz Priedaini Kurmāles pagastā, nākamgad maksās 60 centus.
Izmaksas, kas saistītas ar sabiedriskā transporta pakalpojumiem nemitīgi pieaug, braucēju skaits autobusos katru gadu samazinās (izņemot prognozes par 2018. gadu), savukārt maksa par braucienu reģionālās nozīmes autobusos ir saglabāta nemainīga vairākus gadus – tas ir viens no iemesliem, kāpēc valsts budžeta līdzekļi, kas atvēlēti sabiedriskajam transportam, nav pietiekami. Lai saglabātu sabiedriskā transporta biļešu maksu, maršrutu un reisu skaitu līdzšinējā apmērā, un vienlaikus būtu iespējams kompensēt pārvadātājiem zaudējumus par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu, minimālās maksas palielināšana attiecīgajos reģionālās nozīmes maršrutos ir visoptimālākais risinājums šī brīža situācijā.
Nosakot braukšanas maksu, tiek ņemti vērā ne tikai izdevumi un iedzīvotāju pirktspēja, bet arī tas, ka sabiedriskais transports pilda sociālo funkciju un nodrošina iedzīvotāju mobilitāti. Tādēļ braukšanas maksa, tostarp minimālā braukšanas maksa, ir zemāka nekā faktiskās izmaksas, un starpību starp izmaksām un ieņēmumiem no pasažieru biļetēm dotē valsts. Kopumā pārvadātāju ieņēmumi veido vien 50 % no kopējām sabiedriskā transporta pakalpojumu izmaksām.
Raksts no VSIA Autotransporta direkcijas mājas lapas www.atd.lv
Sagaidot Latvijas simtgadi, VSIA Autotransporta Direkcija aicina ikvienu Latvijas iedzīvotāju izmantot sabiedrisko transportu – autobusu vai vilcienu –, un doties apceļot Latviju, izbraucot septiņus Latvijas valstiskuma veidošanās ceļus – Līvu, Jēkaba, Brīvības, Baltijas, Daugavas, Gaismas un Māras ceļu. Ceļi ved pa sabiedriskā transporta maršrutiem, un, tos izbraucot, var apskatīt gan vēsturiski nozīmīgās vietas un objektus, gan dzirdēt stāstus par personībām un notikumiem, kas sekmējušas valsts dibināšanu un nacionālās identitātes veidošanos.
Kristiāns Godiņš, VSIA Autotransporta direkcija vadītājs: “Visbiežāk iedzīvotāji izmanto autobusu vai vilcienu, lai nokļūtu uz darbu, izglītības iestādēm, brauktu pie ārsta vai ciemos pie radiem. Taču sabiedrisko transportu var arī izmantot, lai dotos tūrisma un atpūtas braucienos. Asociācija Lauku ceļotājs ir izstrādājusi septiņus maršrutus – Latvijas valstiskuma veidošanās ceļus, ar kuriem aicinām iepazīties, izpētīt, atrast sevi interesējošo, izplānot braucienu un doties uz autobusa vai vilciena pieturu.”
Latvijas valstiskuma veidošanās ceļu kartē ir ļoti daudz interesantu vietu, kurās piestāt. Piemēram, Andreja Pumpura muzeja apmeklējums Lielvārdē tieši valsts simtgades priekšvakarā būs patriotisku noskaņu raisošs pasākums. Jāizvēlas Daugavas ceļa maršruts un jāieplāno brauciens uz Lielvārdi ar sabiedrisko transportu – autobusu vai vilcienu. Autobusa braukšanas biļete maršrutā Rīga–Lielvārde maksās 2.55 eiro, bet vilciena biļete – 1.90 eiro vienā virzienā. Daudzbērnu ģimenēm ar 3+ Ģimenes karti tiek piemērota 50% atlaide no brauciena biļetes pilnas cenas, bet daudzbērnu ģimenes skolēniem un studentiem – 90% atlaide.
Baltijas ceļš350 km garumā vijas no Latvijas-Lietuvas robežas punkta Grenctālē caur Bausku, Rīgu, Siguldu, Cēsīm, Valmieru, Rūjienu līdz pat Unguriņiem pie Latvijas–Igaunijas robežas. Baltijas ceļš mūsu atmiņās glabā 1989. gada 23. augusta notikumus, kad vairāki tūkstoši iedzīvotāju sadevās rokās, savienojot Baltijas valstu galvaspilsētas dzīvā dalībnieku ķēdē.
Brīvības ceļš mūs aizvedīs no Rīgas caur Dobeli, Saldu, Skrundu, Durbi un Grobiņu uz Liepāju. Tā garums ir 255 km. Šī maršruta apkārtnē norisinājušies daudzi notikumi, kas tieši saistīti ar Latvijas valsts veidošanos un Brīvības cīņām.
Daugavas ceļš vijas gar mūsu likteņupi Daugavu no Rīgas caur Jēkabpili, Daugavpili, Krāslavu līdz Piedrujai. Tas ir 340 km garš. Tas ir varenais un senais tirdzniecības ceļš ar skaistiem un unikāliem dabas skatiem Daugavas loku posmā.
Gaismas ceļš ir izbraucams no Alūksnes caur Gulbeni, Tirzu, Jaunpiebalgu, Vecpiebalgu, Liezēri, Cesvaini līdz Madonai. Tā garums ir 200 km. Šajā senajā tirdzniecības ceļā var atklāt un izpētīt kā tika izplatītas zināšanas un kultūra. Brauciens ar mazo Alūksnes-Gulbenes bānīti ļaus piedzīvot braukšanas prieku un vienlaikus nokļūt galapunktā.
Jēkaba ceļš ir mērojams no Jelgavas caur Dobeli, Kandavu, Sabili, Kuldīgu, Ēdoli, Alsungu līdz Jūrkalnei. Tas ir 215 km garš. Brauciens pa šo ceļu iezīmēs Kurzemes hercogistes laikus.
Līvu ceļšmūs aizvedīs no Ventspils caur Kolku, Rīgu, Saulkrastiem līdz Ainažiem. Ceļš ir 370 km garš. Izbraucot šo maršrutu varēs izstaigāt seno lībiešu takas, iepazīties ar seno līvu dzīvesveidu un vēsturi.
Māras ceļš meklējams Māras zemē. Tas vijas no Berķeneles pie Latvijas-Lietuvas robežas caur Daugavpili, Aglonu, Aizkalni, Lūznavu, Lipuškiem, Rēzekni, Sarkaņiem līdz Ludzai. Tas ir 220 km garš. Skaists un poētiski gleznains ceļš, kas iezīmēs gan Latgales katolisko identitāti.
“Braukšana ar autobusu vai vilcienu ir salīdzinoši lētāka nekā brauciens ar automašīnu. Braucot ar sabiedrisko transportu nav arī jākoncentrējas uz ceļu un automašīnas vadīšanu, tāpēc var izbaudīt krāšņās Latvijas ainavas. Īpaši izdevīgi doties tūrisma braucienos ir daudzbērnu ģimenēm, jo 3+ Ģimenes karte sniedz ievērojamas atlaides braucienu biļetēm, bet valsts svētkos, piemēram, 18. novembrī, daudzbērnu ģimenes sabiedriskajā transportā var braukt bez maksas, “ Kristiāns Godiņš norāda uz sabiedriskā transporta priekšrocībām.
VSIA Autotransporta direkcija aicina izmantot šādus maršrutus, lai dotos pa Latvijas valstiskuma ceļiem ar autobusu vai vilcienu:
Līvu ceļš
Sabiedriskā transporta veids, Nr.
Maršruta nosaukums
Pārvadātājs
Autobusa maršruts 7514
Rīga - Ainaži
AS "CATA"
Autobusa maršruts 7946
Rīga - Mazirbe
AS "NORDEKA"
Autobusa maršruts 7947
Rīga - Roja - Talsi
AS "Talsu Autotransports"
Vilciena maršruts
Rīga - Sloka
AS “Pasažieru vilciens”
Vilciena maršruts
Rīga - Skulte
AS “Pasažieru vilciens”
Jēkaba ceļš
Sabiedriskā transporta veids, Nr.
Maršruta nosaukums
Pārvadātājs
Autobusa maršruts 7938
Kuldīga - Kandava - Rīga
AS "NORDEKA"
Autobusa maršruts 7938
Pāvilosta - Kuldīga - Kandava - Rīga
AS "NORDEKA"
Autobusa maršruts 7363
Jelgava - Dobele
SIA "Dobeles autobusu parks"
Vilciena maršruts
Rīga - Jelgava
AS “Pasažieru vilciens”
Vilciena maršruts
Jelgava - Dobele
AS “Pasažieru vilciens”
Brīvības ceļš
Sabiedriskā transporta veids, Nr.
Maršruta nosaukums
Pārvadātājs
Autobusa maršruts 7937
Rīga - Liepāja
Rīga-Liepāja AS "Liepājas autobusu parks", AS "NORDEKA"
Vilciena maršruts (2x nedēļā)
Rīga - Liepāja
AS “Pasažieru vilciens”
Baltijas ceļš
Sabiedriskā transporta veids, Nr.
Maršruta nosaukums
Pārvadātājs
Autobusa maršruts 7730
Rīga - Cēsis
AS "CATA"
Autobusa maršruts 7743
Rīga - Rūjiena
SIA "VTU Valmiera"
Autobusa maršruts 6255
Rīga - Sigulda
AS "CATA"
Autobusa maršruts 7480
Rīga - Bauska
AS "NORDEKA", SIA “AIPS”
Vilciena maršruts
Rīga - Sigulda
AS “Pasažieru vilciens”
Vilciena maršruts
Rīga - Cēsis - Valmiera
AS “Pasažieru vilciens”
Daugavas ceļš
Sabiedriskā transporta veids, Nr.
Maršruta nosaukums
Pārvadātājs
Autobusa maršruts 7983
Rīga - Daugavpils
SIA "Daugavpils autobusu parks", AS "NORDEKA"
Autobusa maršruts 7010
Rīga - Jēkabpils
SIA "Jēkabpils autobusu parks"
Autobusa maršruts 7046
Rīga - Krāslava
SIA "Daugavpils autobusu parks"
Autobusa maršruts 7543
Daugavpils - Krāslava
SIA "Daugavpils autobusu parks"
Vilciena maršruts
Rīga - Krustpils
AS “Pasažieru vilciens”
Vilciena maršruts
Rīga - Daugavpils
AS “Pasažieru vilciens”
Gaismas ceļš
Sabiedriskā transporta veids, Nr.
Maršruta nosaukums
Pārvadātājs
Autobusa maršruts 9896
Alūksne - Jēkabpils
SIA "Jēkabpils autobusu parks"
Autobusa maršruts 5445
Alūksne - Anna - Gulbene
SIA "Sabiedriskais autobuss"
Vilciena maršruts (bānītis)
Gulbene - Alūksne
AS “Pasažieru vilciens”
Vilciena maršruts
(Rīga - Madona) Madona - Gulbene
AS “Pasažieru vilciens”
Māras ceļš
Sabiedriskā transporta veids, Nr.
Maršruta nosaukums
Pārvadātājs
Autobusa maršruts 7479
Daugavpils - Rēzekne
SIA "NORMA-A", SIA "Daugavpils autobusu parks"
Autobusa maršruts 5506
Daugavpils - Špoģi - Aglona - Priežmale
SIA "Daugavpils autobusu parks"
Autobusa maršruts 7444
Rēzekne - Ludza
SIA "NORMA-A"
Autobusa maršruts 7541
Daugavpils - Rēzekne - Ludza
SIA "Daugavpils autobusu parks"
Autobusa maršruts 6569
Rēzekne - Kaunata - Zosna - Rēzekne
AS "Rēzeknes autobusu parks"
Vilciena maršruts
Krustpils - Rēzekne - Ludza
AS “Pasažieru vilciens”
Plašāka informācija par maršrutiem Latvijas valstiskuma veidošanās ceļi ir rodama asociācijas Lauku ceļotājs mājaslapā: https://www.celotajs.lv/lv.
Raksts no VSIA Autotransporta direkcijas mājas lapas www.atd.lv
2018.gada jūnijā akciju sabiedrībā “CATA” norisinājās kvalitātes pārvaldības sistēmas uzraudzības audits, vienlaicīgi ar uzraudzības auditu notika pāreja uz ISO 9001:2015 standartu. Auditēta tika darbības sfēra - PASAŽIERU REGULĀRIE PĀRVADĀJUMI. Auditu veica starptautiskās auditoru kompānijas “SGS Latvia Ltd” auditori.
Akciju sabiedrība “CATA” ir apliecinājusi spēju sistemātiski sasniegt sertifikācijas darbības sfēras - PASAŽIERU REGULĀRIE PĀRVADĀJUMI - pakalpojuma atbilstību standarta prasībām, kā arī īstenot organizācijas politiku un mērķus.
Pamatojoties uz audita rezultātiem, kvalitātes pārvaldības sistēma ir novērtēta un atzīta par atbilstošu ISO 9001:2015 standarta prasībām.
Izsniegtais sertifikāts ir spēkā no 2018.gada 13.jūlija līdz 2019.gada 17.jūlijam.
Jau sesto gadu Siguldas novada pašvaldība sadarbībā ar AS „CATA” vairākām iedzīvotāju grupām dod iespēju 13 novada sabiedriskā transporta un skolēnu pārvadājumu maršrutos pārvietoties bez maksas, uzrādot Siguldas novada iedzīvotāja ID karti. Šonedēļ maršrutā Sigulda–Kaķīškalns–Institūts–Sigulda uzsācis kursēt jaunais „Mercedes–Benz Citaro” pazeminātās grīdas autobuss, kurš ieguvis ierasto krāsaino veidolu ar saukli „Siguldieši brauc!”.
„Pērnā gada AS „CATA” apkoptie dati liecina, ka pašvaldības līdzfinansētos autobusus novadnieki izmantojuši 76 615 reižu. Šos autobusus izmanto ne tikai skolēni, bet arī citi novadnieki, dodoties savās ikdienas gaitās. Un likumsakarīgi ir tas, ka pilsētas maršrutā pārvietojas nu jau jauns un ērts zemās grīdas autobuss, kurš var pārvadāt cilvēkus ratiņkrēslos un māmiņas ar bērnu ratiem, tādējādi veicinot novadnieku mobilitāti pilsētas teritorijā. Pašvaldība mērķtiecīgi plāno satiksmes infrastruktūras uzlabošanu, kā arī satiksmes organizācijas maiņu pilsētas centrā, liekot uzsvaru uz ērtu pārvietošanos ar kājām un velosipēdiem, uzlabojot drošību uz ielām, gājēju ietvēm un veloceliņiem.
Atgādinām, ka Siguldas novada pašvaldība sadarbībā ar AS „CATA” vairākām iedzīvotāju grupām dod iespēju 13 novada sabiedriskā transporta un skolēnu pārvadājumu maršrutos pārvietoties bez maksas, uzrādot Siguldas novada iedzīvotāja ID karti. Saskaņā ar Siguldas novada pašvaldības saistošajiem noteikumiem Nr.10 „Par braukšanas maksas atvieglojumiem sabiedriskajā transportā” braukšanas maksas atvieglojumus 100% apmērā, uzrādot Siguldas novada iedzīvotāja ID karti, var saņemt Siguldas novadā reģistrēto vispārējās un profesionālās ievirzes izglītības iestāžu izglītojamie neatkarīgi no deklarētās dzīvesvietas, pilna laika studenti, trūcīgās un maznodrošinātās personas, daudzbērnu ģimenes, pensionāri, personas ar III invaliditātes grupu, kā arī personas, kuras piedalījušās Černobiļas atomelektrostacijas avārijas seku likvidēšanā un personas, kuru mēneša vidējie ienākumi pēdējos 12 mēnešos nepārsniedz 70% no Centrālās statistikas pārvaldes oficiālajā statistikas paziņojumā publicētā valstī strādājošo pagājušā gada mēneša vidējās darba samaksas apmēra. Tāpat bez maksas pārvietoties var pirmsskolas vecuma bērnu un vispārējo izglītības iestāžu skolēnu līdz 6.klasei pavadošā persona.
10. maijā, tika uzsākta informatīvā kampaņa “Neapzodz sevi – paņem biļeti!” ar mērķi veicināt iedzīvotāju līdzatbildības sajūtu, pieprasot braukšanas biļeti, par kuru pasažieris ir samaksājis, un nepieļaut biļešu tirdzniecības pārkāpumus autobusos. Autotransporta direkcijas kontrolieri periodiski konstatē pārkāpumus, kas saistīti ar biļetes neizsniegšanu vai biļetē norādītās pieturvietas neatbilstību tai, ko pasažieris nosaucis. Tāpat par šo tēmu tiek saņemtas sūdzības no pašiem iedzīvotājiem. Šobrīd, kad piešķirtais finansējums nav pietiekams, lai uzturētu reģionālo maršrutu tīklu esošajā apjomā, ir būtiski, lai Autotransporta direkcijai iesniegtie dati par sabiedriskā transporta izmantošanas biežumu būtu atbilstoši reālajam pieprasījumam.
Pēdējo gadu laikā Autotransporta direkcija ir palielinājusi veikto kontroļu skaitu reģionālo maršrutu autobusos, vairāk nekā 500 maršrutu ir ieviestas abonementa biļetes, lai pasažierim nevajadzētu katru braukšanas reizi pirkt biļeti, maksājot skaidrā naudā, 120 maršrutos pasažieru pārvadājumi tiek veikti ar autobusiem, kuros ierīkota videonovērošana, 219 maršrutos ir ieviesti bezskaidras naudas norēķini, tomēr ar šiem pasākumiem nepietiek, lai izskaustu biļešu tirdzniecības pārkāpumus, jo tādi joprojām tiek konstatēti, kā arī nereti par šo tēmu sūdzas paši pasažieri. Izplatītākie pārkāpumi ir biļetes neizsniegšana pasažierim, nulles vērtības biļetes izsniegšana pasažierim, kurš par to ir samaksājis, kā arī biļetē norādītās pieturvietas nesakritība ar to pieturu, ko pasažieris nosaucis autobusa vadītājam biļetes iegādes brīdī.
“Nākamgad tiks sludināts konkurss par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu no 2021. gada. Plānots, ka no 2021. gada visos autobusos būs ieviesti bezskaidras naudas norēķini un videonovērošana, kas ļaus novērst biļešu tirdzniecības pārkāpumus, bet šobrīd, kad visi autobusi vēl nav aprīkoti, nozīmīga loma ir tieši pasažieriem. Pēdējos gados ir panākts būtisks progress pakalpojumu kvalitātes uzlabošanā, piemēram, šobrīd vidējais autobusu vecums ir tikai 11 gadi, bet vēl gadu atpakaļ tas bija 12,28 gadi. Uzlabojot kvalitāti un attīstot lojalitātes programmas, ir izdevies samazināt pasažieru skaita kritumu, tomēr pārvadāto pasažieru skaita statistika reizēm aizvien neatbilst faktiskajam pieprasījumam,” uzsver satiksmes ministrs Uldis Augulis.
“Nereti iedzīvotāji autobusa vadītājam samaksā, bet biļeti nepaņem, domājot, ka tas palīdzēs šoferim gūt papildu peļņu, tomēr pasažieri, iespējams, neapzinās, ka tādējādi viņi riskē ar reisu skaita samazināšanu šajā maršrutā. Diemžēl ir bijuši gadījumi, kad neatbildīgu pasažieru un negodprātīgu autobusu vadītāju darbības rezultātā nākas slēgt reisu, neskatoties uz to, ka realitātē pēc tā bijis pieprasījums. Tādēļ kampaņas ietvaros plānots aicināt iedzīvotājus ņemt biļeti, braucot sabiedriskajā transportā, jo tas ir veids, kā parādīt, ka reiss ir vajadzīgs. Turklāt pasažierim, kuram brauciena laikā nav biļetes vai tā ir neatbilstoša, draud līdz 20 eiro liels naudas sods vai izsēdināšana no autobusa,” ņemt biļeti aicina Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.
Kampaņas “Neapzodz sevi – paņem biļeti!” laikā reģionālajos maršrutos kursēs deviņi autobusi ar kampaņas simboliku, kā arī visos autobusos būs izvietoti plakāti, uzlīmes vai ekrānos pārraidīta informācija par biļetes ņemšanas svarīgumu un pasažieru iespējām sazināties ar Autotransporta direkcijas kontrolieriem, ja tiek konstatēts biļetes tirdzniecības pārkāpums. Nesaņemot biļeti vai konstatējot citus biļešu tirdzniecības pārkāpumus, pasažieri varēs sazināties ar kontrolieriem visu diennakti, sūtot īsziņu vai zvanot pa tālruni 27776621 un norādot autobusa maršrutu, brauciena dienu un laiku, kā arī pieturvietu, kurā pasažieris tika uzņemts autobusā. Tāpat kampaņas ietvaros Autotransporta direkcija publicēs karti ar maršrutiem, kuros iespējama reisu skaita samazināšana biļetes neizsniegšanas dēļ. Šie maršruti tiek atlasīti, balstoties uz autobusu kontrolieru konstatētajiem pārkāpumiem un pasažieru iesniegtajām sūdzībām.
Par valsts SIA Autotransporta direkcija
Autotransporta direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā. Regulāri veicot sabiedriskā transporta finanšu analīzi un auditu, direkcija nodrošina vienotu, nepārtrauktu un pieejamu sabiedriskā transporta sistēmu visā valstī. Autotransporta direkcijas uzdevums ir īstenot virkni pasākumu kompleksu, lai Latvijas autopārvadātājiem tiktu nodrošināta likumīga iespēja veikt pārvadājumus Latvijas teritorijā un ārpus tās.
Lai paaugstinātu sniegto pakalpojumu kvalitāti un norēķinu ērtības autobusu pasažieriem, AS ”CATA” ar 2017.gada 1.novembri ir ieviesusi mūsdienīgu un drošu klientu servisu - iespēju pasažieriem AS “CATA” autobusos par biļešu iegādi veikt maksājumus izmantojot jebkuras bankas norēķinu kartes, t.sk. bezkontakta tehnoloģijas.
Bezskaidras naudas norēķinu bankas terminālu uzstādīšana AS “CATA” autobusos pakāpeniski tika uzsākta 2017.gada septembra mēnesī. Maksa par braucienu un bagāžas pārvadāšanu, maksājot ar bankas norēķinu karti, ir tāda pati kā norēķinoties ar skaidru naudu. Bezskaidras naudas norēķini autobusā pasažieriem ir ērtāki, kā arī tie būtiski atvieglo autobusu vadītāju darbu. Šobrīd bezskaidras naudas norēķini tiek nodrošināti AS “CATA” reģionālās nozīmes maršrutu autobusos, izņemot pilsētu (Cēsis, Priekuļi, Sigulda) autobusus.
Lai autobusā par biļeti un bagāžas pārvadāšanu norēķinātos ar bankas karti, līdzīgi kā par pirkumu veikalā vai jebkuru citu pakalpojumu, pasažierim bankas terminālī jāievada savas norēķinu kartes PIN kods. Savukārt pasažieri, kuriem ir bezkontakta norēķinu karte, autobusā biļeti var apmaksāt, to pietuvinot pie bankas termināla ekrāna, bez PIN koda ievadīšanas.
Ārkārtas gadījumos (tehnisku iemeslu dēļ) norēķini ar bankas kartēm autobusos var nestrādāt, tāpēc lūdzam pasažierus nodrošināties ar iespēju par braucienu norēķināties arī skaidrā naudā.
Vienlaikus atgādinām, ka no 2017.gada 1. aprīļa AS “CATA” apkalpotajos reģionālās nozīmes maršrutos piedāvājam iegādāties dažādu kategoriju elektroniskās abonementa kartes, kas, ņemot vērā piešķirto atlaidi no 10 – 20%, ir īpaši izdevīgas strādājošiem un skolēniem, kuru pārvietošanās vajadzības ir regulāras.
Ja autobuss ir aprīkots ar drošības jostām, AS CATA aicina pasažierus piesprādzēties - parūpējoties par savu un līdzcilvēku drošību. Mūsdienās drošības jostas ir izstrādātas, domājot par to lietotāju komfortu un labsajūtu, vienlaikus nodrošinot savu funkcionalitāti.
Vēršam uzmanību uz CSDD slēptās kameras eksperimenta video kā panākt, lai autobusu pasažieri piesprādzējas:
Nav noslēpums, ka drošības jostas jālieto un jāpiesprādzējas arī starppilsētu autobusos. Taču izrādās, ka šis fakts joprojām raisa izbrīnu lielai daļai pasažieru, kuri ar autobusu dodas uz kādu no Latvijas pilsētām, secināts CSDD kampaņas “Dzīvības josta” ietvaros veiktajā eksperimentā. Kā apliecina slēptās kameras video, drošības jostas nejauši izvēlētā autobusā nebija lietojis neviens pasažieris. Savukārt pēc atraktīvas CSDD instruktāžas, ko par pārsteigumu pasažieriem veica stjuarte, atgādinot, kur atrodas drošības jostas, kā tās lietot un cik tas ir būtiski dzīvībai, piesprādzējās un droši ceļu turpināja pilnīgi visi autobusā sēdošie.
Vēsturiskas prakses dēļ autobusos piesprādzējas vien retais.
Ja drošības jostu lietošana automašīnās jau kļuvusi par ieradumu, tad starppilsētu autobusos vērojama gluži cita situācija. Visiem autobusiem, kas ražoti pēc 2006. gada, ir jābūt aprīkotiem ar drošības jostām, taču tās izmanto vien retais pasažieris.
Mēs lepojamies! AS “CATA” - “ Latviešu valodai draudzīga vide 2016” laureāts!
25. novembrī ar svinīgu laureātu apbalvošanu Tieslietu ministrijā noslēdzās Valsts valodas centra rīkotā akcija “Latviešu valodai draudzīga vide”.
Ar apsveikuma uzrunām un atzinības rakstiem Tieslietu ministrs Dzintars Rasnačs un Valsts valodas centra direktors Māris Bāliņš sveica latviešu valodai draudzīgākos uzņēmumus.
Akcijas galvenais mērķis bija noteikt, kuri apkalpojošās svēras uzņēmumi atbilst “Latviešu valodai draudzīga vide”, kuros vispilnīgāk tiek ievērotas Valsts valodas likuma un citu normatīvo aktu prasības valsts valodas lietojuma jomā.
Akcija norisinājās no maija līdz septembrim. Akcijas ietvaros tika izvērtēti uzņēmumi un noteikti laureāti no visiem Latvijas reģioniem. Apkopojot rezultātus, par uzvarētājiem tika atzīti 24 uzņēmumi.
Akciju rīkoja Valsts valodas centrs, sadarbojoties ar Latvijas Tirgotāju asociāciju, Latvijas Viesnīcu un restorānu asociāciju, Aptieku biedrību, biedrību “Latvijas pasažieru pārvadātāju asociācija”.
Viens no Latvijas pasažieru pārvadātājiem akciju sabiedrība (AS) CATA savā īpašumā ieguvis piecus Mercedes–Benz Sprinter 514 CDI autobusus.
Jaunie autobusi uzsāks kursēt jau šomēnes, veicot gan reģionālās nozīmes maršrutu apkalpošanu, gan nepieciešamības gadījumā arī komercpārvadājumus.
“Esam gandarīti par veiksmīgi uzsākto sadarbību ar vienu no vadošiem pasažieru pārvadātājiem Latvijā . Jāuzsver, ka šī ir pirmā reize, kad Domenikss pārdod Mercedes–Benz autobusus AS CATA. Ceram uz tikpat veiksmīgu un ilgstošu sadarbību arī nākotnē,” uzsver Domenikss Mikroautobusu mazumtirdzniecības vadītājs Renārs Agarskis.
2016.gada jūnijā akciju sabiedrībā “CATA” norisinājās kvalitātes pārvaldības sistēmas pārsertifikācijas audits. Auditēta tika darbības sfēra - PASAŽIERU REGULĀRIE PĀRVADĀJUMI. Auditu veica starptautiskās auditoru kompānijas “SGS Latvia Ltd” auditores: Agnese Trojanovska un Monta Teivane.
Akciju sabiedrība “CATA” ir ieviesusi un uztur pārvaldības sistēmu atbilstoši ISO 9001:2008 standarta prasībām un ir apliecinājusi spēju sistemātiski sasniegt sertifikācijas darbības sfēras - PASAŽIERU REGULĀRIE PĀRVADĀJUMI - pakalpojuma atbilstību standarta prasībām, kā arī īstenot organizācijas politiku un mērķus.
Pamatojoties uz audita rezultātiem, kvalitātes pārvaldības sistēma ir novērtēta un atzīta par atbilstošu ISO 9001:2008 standarta prasībām.
Izsniegtais sertifikāts ir spēkā no 2016.gada 18.jūlija līdz 2018.gada 14.septembrim.
2016. gada 20.jūlijā Cēsu novada pašvaldības Transporta kustības organizācijas komisijas sēdē tika izskatīts jautājums “par pieturvietas pārcelšanu no Vienības laukuma” un nolemts:
Vienības laukumā autobusu pieturvietu neatjaunot.
Autobusu pieturvietu no Vienības laukuma pārcelt uz pieturvietu “Maija parks”.
Pieturvietā paredzēt divas (vienlaicīgi) pilsētas maršrutu satiksmes autobusu apstāšanās vietas.
Sekmīgi noslēgusies reorganizācija - apvienošana, pievienojot Akciju sabiedrībai "CATA" Sabiedrību ar ierobežotu atbildību "Aizkraukles ATU".
AS “CATA”, bez bāzes uzņēmuma Cēsīs, līdz šim bija piecas struktūrvienības - filiāles: Limbažos no 1959.gada, Ainažos no 1972.gada, Siguldā no 1974.gada, Saulkrastos no 1974.gada, Ērgļos no 1986.gada. Atbilstoši reorganizācijas - apvienošanas rezultātiem un LR Uzņēmumu reģistra valsts notāres 28.06.2016. lēmumam, SIA „Aizkraukles ATU” pēc reorganizācijas - pievienošanās AS "CATA" un izslēgšanas no Uzņēmu reģistra, kļuvusi par AS “CATA” sesto struktūrvienību - filiāli.
Izziņas par autobusu kustību un informāciju par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu:
Cēsu AO
29163880
Limbažu AO
64021045
29395243
Siguldas fil.
25445573
Saulkrastu fil.
67951551
Ainažu fil.
29424920
Aizkraukles fil.
65122635
Ogres fil.
29121621
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Piekrītot sīkdatņu izmantošanai, tiks nodrošināta tīmekļa vietnes optimāla darbība. Turpinot vietnes apskati Jūs piekrītat, ka izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.