Pieaugot pieprasījumam pēc kravu un pasažieru pārvadājumiem Limbažu rajonā, 1972. gadā izveido ATU-9 Ainažu filiāli (priekšnieks J.Tazāns)
Ar 1974.gada 1.aprīli Cēsu ATU-9 pievienojot divas Ogres ATU 37 filiāles Siguldā un Saulkrastos, ATU-9 tiek reorganizēts par Cēsu Autokombinātu Nr.9 (AK-9). Salīdzinot ar 1964. gadu, kopējais pārvadājumu apjoms bija pieaudzis 3,5 reizes, tai skaitā kravu apgrozījums –2,6 reizes, pasažieru apjoms –4,3 reizes, pasažieru apgrozījums –3,4 reizes.
Šādos apstākļos, kad apkalpojamā reģionā strauji pieauga vajadzība pēc pārvadājumiem, bet trūka celtniecības jaudas attiecīgai ražošanas bāzes (remontdarbnīcu un garāžu) paplašināšanai, uzņēmuma toreizējais vadītājs Andris Putniņš uzņēmās risku – celtniecību veikt pašu spēkiem – saimnieciskā kārtā.
Tika izveidota būvbrigāde Ivara Mardaka vadībā, kura, starp citu vēlāk bija kodols, organizējot Autotransporta un šoseju ministrijas Cēsu remonta un celtniecības iecirkni (vadītāji J.Eipurs, J.Kalniņš). Celtniecības finansējumu veidoja atlikumi no 2% atskaitījumiem no pārvadājumu ieņēmumiem autoceļu būvei, kurus nespēja apgūt ceļu saimniecības. Pirmie brigādes uzbūvētie objekti – autobusu profilaktorijs Cēsu garāžā ar 6 mehanizētiem posteņiem 1971.g., ikdienas un primārās tehniskās apkalpes cehs 1973.g., galvenā ražošanas korpusa I kārta ar 20 mehanizētiem TA-2 un TR posteņiem 1974.g.
Saimnieciskā kārtā tika uzbūvētas arī mazģimeņu kopmītnes ar 327 vietām (tagadējais ,,Putniņkrogs”). Veiksmīgi izveidotā vadības komanda ļāva vienlaicīgi veikt būvdarbus kā bāzes uzņēmumā, tā arī filiālēs.